اشتراک گذاری مقاله

با سایت خوب بهتر دیده شو بیشتر بفروش

آخرین مقالات

آنچه که در انواع طراحی سایت باید بدانید

آنچه که در انواع طراحی سایت باید بدانید

در دنیای پیشرفته و پر از تکنولوژی امروزه همه به دنبال رشد در کسب‌وکار خود هستند. به همین جهت رو به انواع طراحی سایت و ارائه کسب‌وکار اینترنتی می‌آورند. چرا که فضای مجازی بستری مناسب برای کسب درآمد خواهد بود. شاید در سال‌های قبل این سبک فروش و معرفی نوع فعالیت کمتر مرسوم بود. حتی برخی به چنین کارهایی برچسب وقت تلف کردن را می‌زدند. اما در حال حاضر میزان اعتماد مردم به کسب‌وکارهای اینترنتی نیز بیشتر حس می‌شود. شاید کرونا و تمایل به خرید اینترنتی در افراد بیشتر سبب شد تا مردم به خرید غیرحضوری روی بیاورند. البته ممکن است که با الاجبار به این سبک از خرید روی آورده باشند. ما ایرانیان قبلا بیشتر میل به خرید لمسی داشتیم یعنی با دست زدن به کالا آن را انتخاب می‌کردیم. دلیل این عدم اعتماد شاید تجربه ناخوشایند در خریدهای قبل باشد که افراد را دلسرد می‌کند.

 

انواع طراحی سایت

طراحی سایت در تمام حوزه‌های کسب‌وکارها انجام می‌گیرد. فرقی ندارد در چه زمینه‌ای کار می‌کنید امروزه همه نوع فعالیت‌هایی اقدام به طراحی سایت می‌کنند. چرا که یکی از روش‌های توسعه کارها همین فروش اینترنتی می‌باشد. شما در فروش اینترنتی علاوه بر مشتریان قبلی می‌توانید بر تعداد مشتریان جدید خود بیافزایید. اصل مهم در ادامه فعالیت اینترنتی شما حفظ مشتریان جدید خواهد بود. که برای حفظ مشتریان جدید نیز باید شیوه درست ارتباط با مشتری و ارائه گزینه‌هایی جهت ترقیب مشتریان قدیمی استفاده کنید. طراحی سایت در حوزه‌های مختلف و انواع بسیارب صورت می‌گیرد .برخی از انواع طراحی‌های سایت را در زیر می‌بینیم:

 

پس از طراحی سایت چه مواردی اهمیت دارد؟

برخی فکر می‌کنند همین که سایت طراحی شد دیگر کافی است. غافل از اینکه اصل موضوع به امور بعد از طراحی ابتدایی سایت برمی‌گردد. در حین طراحی سایت و پس از آن به امور بسیاری باید توجه کنید تا در اصولی‌ترین حالت ممکن و بدون هیچ عیب و ایرادی وب‌سایت ایده‌آل خود را داشته باشید. تعدادی از این موارد را در زیر برای شما آورده‌ایم:

  • سئو سایت (بهینه سازی موتورهای جستجو)
  • تولید محتوا اصولی
  • مدیریت سایت
  • پشتیبانی فنی
  • طراحی گرافیک
  • کدنویسی‌های مورد نیاز
  • اجرای جلوه‌های بصری
  • ارتباط با مشتریان

 

سئو در طراحی سایت

پس از طراحی سایت نگهداری و پشتیبانی آن مهم‌تر خواهد بود. از طرفی شما سایت طراحی می‌کنید که موجب دیده شدن و معرفی کسب‌وکارتان شود. بنابراین سئو آن حرف اول را می‌زند. برای فهم بیشتر در مورد سئو یک مثال می‌زنیم. وقتی موضوعی را در موتور جستجو گوگل تایپ می‌کنید یکسری وب‌سایت خواهید دید که در صف اول نمایش داده می‌شوند. این الویت نمایش را سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو گوگل می‌نامند. برای انجام اصولی و با قواعد مراحل طراحی سایت باید الگوریتم‌های ارئه شده توسط گوگل را به خوبی بدانیم. این امر در صورتی میسر می‌شود که تجربه کافی داشته باشیم یا اینکه از افراد متخصص و کاربلد کمک بگیریم. به طور کلی می‌توانیم انجام  امور سئو سایت را به شرکت و یا مجموعه‌ای بسپاریم که در این زمینه از افراد مجرب بهره می‌گیرند.

 

تولید محتوا اصولی

یکی از بخش‌هایی که پس از طراحی سایت باید مورد توجه قرار گیرد تولید محتوا می‌باشد. از مواردی که در به دست آوردن سئو مطلوب (بهینه سازی موتورهای جستجو) به کار می‌رود استفاده از تولید محتوا است. شما با تولید محتوا اصولی و مطلوب به مرور می‌توانید رتبه بالایی در جستجو گوگل به دست آورید. حتی همین موضوع سبب افزایش بازدید از وب‌سایت شما خواهد بود. شما می‌توانید تولید محتوا را به تنهایی در بخش‌های زیر اجرا کنید:

  • متنی
  • عکس (اینفوگرافیک)
  • فیلم
  • صدا

با استفاده از هر کدام از این موارد می‌توانید به دیده شدن وب‌سایت خود کمک کنید.

 

مدیریت و پشتیبانی فنی

وقتی سایتی طراحی شد باید با مخاطبان و بازدیدکنندگان خود در صورت لزوم ارتباط برقرار کنید. همین مسئله ارتباط با مشتری موجب بیشتر ماندن او در وب‌سایت شما می‌شود. این موارد توسط مدیریت و پشتیبانی فنی سایت انجام می‌گردد. از طرفی هر مشکل و خطایی در وب‌سایت شما رخ دهد مدیران فنی آن را برطرف خواهند کرد.

 

طراحی گرافیک و اجرای جلوه‌های بصری

در انواع طراحی سایت بدون طراحان گرافیکی نشدنی و یا حتی بهتر است بگوئیم سخت خواهد بود. تمام امور جلوه‌دار وزیبایی‌ساز در سایت‌ها مربوط به کار طراحان گرافیک می‌باشد. افراد متخصص و تحصیلکرده در زمینه گرافیک وب‌سایت شما را پر از زیبایی و جلوه بصری می‌کنند. کسی که وارد سایت شما می‌شود در نگاه اول جذب ظاهر شکیل آن خواهد شد. پس بهترین کار برای شما انتخاب یک طراح گرافیک حرفه‌ای خواهد بود.

 

کدنویسی‌های مورد نیاز

به طور کلی در حین طراحی سایت و یا پس از آن در زمان بهره‌گیری از سایت امکان دارد که با مشکلاتی مواجه شوید. ریشه‌یابی و رفع این خطاها و یا مشکلات به واسطه کد نویسی‌ها تخصصی میسر می‌شود. صحیح‌ترین راه در این مورد انتخاب طراح سایتی است که برنامه‌نویسی و کدنویسی‌های مربوطه را نیز می‌داند. در این صورت به مشکل هماهنگی بین دو فرد جداگانه برنمی‌خوریم. (این موارد در حالتی است که طراحی سایت به وسیله وردپرس انجام شده باشد. در دیگر موارد طراح و کدنویس عموماً یک فرد خواهد بود.)

 

ارتباط با مشتریان

بدیهی است که سایت را در 99 درصد موارد به جهت افزایش بازده و دیده شدن طراحی می‌کنند. از این‌رو بحث ارتباط با مشتریان بسیار پراهمیت تلقی می‌شود. در برخی از وب‌سایت‌ها پشتیبانی و ارتباط با مشتریان به صورت 24 ساعته در شرایط خاص نیاز خواهد شد. اهمیت ارتباط با مشتریان در این حالت بیشتر احساس می‌شود.

جهت مشاوره با کارشناس   09195536656

جمع‌بندی

می‌دانیم که طراحی سایت و امور مربوطه به آن دنیای بزرگی دارد. ما در این مقاله قصد داشتیم بخشی کوتاه از طراحی سایت را برای شما عزیزان ارائه کنیم. به واسطه این محتوا اطلاعات مفیدی در این زمینه بررسی کردیم. یادگیری و آموزش موارد طراحی سایت نیازمند صرف وقت و هزینه بسیار است. اگر می‌خواهید سریع به هدف خود دست پیدا کنید به دنبال افراد کاربلد و ذبده در این زمینه باشید. به طور کلی دریافتیم که امور طراحی و پیاده سازی سایت باید توسط افراد متخصص که در این زمینه تجربه کافی دارند انجام پذیرد. شما اگر تجربه‌ای در زمینه طراحی سایت دارید با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *