اشتراک گذاری مقاله

با سایت خوب بهتر دیده شو بیشتر بفروش

آخرین مقالات

تولید محتوای آموزشی

تولید محتوای آموزشی

در گذشته افراد برای آموزش نکته جدید می بایست به آموزشگاه ها مراجعه کنند. که این کار ملزم وقت و هزینه های بالایی بود. ولی امروزه با وجود تولید محتوای آموزشی یادگیری مبحث جدید بسیار ساده و راحت شده است. محتوای آموزشی به روش های مختلف از جمله پی دی اف، ویدیو، تصویر، متن و … در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. اگر شما نیز سوال و ابهامی در زمینه محتواهای آموزشی دارید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

تولید محتوای آموزشی

انواع روش های ارائه تولید محتوای آموزشی

تولید محتوای تصویری

تولید محتوای آمورشی تصویری یکی از بهترین روش ها برای آموزش یک مبحث است. زیرا در تولید محتوا آموزشی داوطلب چهره آموزش دهنده را مشاهده کرده و اعتمادسازی بیشتری صورت می گیرد. از طرفی یادگیری آموزش به صورت تصویری به مراتب ساده تر و راحت تر است. همچنین در تولید محتوای تصویری تمامی مراحل آموزش به صورت تصویری است و تاثیر بسیاری بر روی یادگیری مخاطب دارد. در حال حاضر بسیاری از افراد برای یادگیری مباحث جدید از محتواهای آموزشی تصویری استفاده می کنند.

تولید محتوای آموزشی

تولید محتوا پادکست

ساخت پادکست در گذشته کارایی بیشتری داشت. ولی امروزه نیز بسیاری از مباحث آموزشی با استفاده از ویس و صدا القا می گیرد. در محتوای آموزشی پادکست مربی با استفاده از صدای خود مباحث را به افراد آموزش می دهد. البته نمی توان بسیاری از مباحث و دروس را با استفاده از پادکست آموزش داد. به عنوان مثال برنامه های شرکت ادوبی نیاز به توضیحات تصویری دارد و نمی توان به صورت صوتی محتوای آن را ارائه داد. ولی برخی از آموزش ها همچون روانشناسی به روش پادکست قابل ارائه می باشد.

تولید محتوا متنی

تولید محتوا متنی یکی از قدیمی ترین آموزش های ارائه شده در سال های اخیر به شمار می رود. بدین صورت که بسیاری از کتاب های منتشر شده در زمینه آموزش در لیست محتوای آموزشی متنی قرار می گیرد. همچنین بسیاری از سایت ها نیز مباحث و موضوعات مختلف را با استفاده از متن به مخاطبین ارائه می دهند. البته تولید محتوای آموزشی می تواند ترکیبی از تمامی محتواهای عنوان شده باشد. در این حالت تاثیرگذاری مبحث آموزشی افزایش خواهد یافت در تولید محتوا متنی باید اصول محتوا سئو شده حتما رعایت شود.

تولید محتوای آموزشی پاور پوینت

پاور پوینت ها یکی دیگر از روش های ارائه محتواهای آموزشی به شمار می رود. به گونه ای که بسیاری از اساتید نیز این روش را به دانشجویان خود پیشنهاد می دهند. در محتواهای ارائه شده در پاور پوینت تمامی مباحث آموزشی همراه با تصویر و متن می باشد. اگر شما نیز برای دانشگاه و یا محل کار خود به دنبال ارائه محتوای آموزی موثر و جذاب هستید، تنها کافیست که پروژه خود را به سادگی به متخصصین سایت سازان بسپارید.

تولید محتوای آموزشی حضوری

آموزش حضوری یکی از ساده ترین و قدیمی ترین روش ارائه مطالب آموزشی می باشد. در این روش مخاطب به آموزشگاه مراجعه کرده و مطالب را به صورت حضوری آموزش می بیند. آموزش های حضوری به نسبت هزینه بیشتری نسبت به آموزش های آنلاین دارد. از طرفی زمان صرف شده برای آموزش های حضوری بیشتر از سایر روش ها می باشد. سازان سایت بهترین آموزش ها را در اختیار مخاطبین خود قرار می دهد.

تولید محتوای آموزشی چگونه انجام می شود؟

در بالا انواع روش های تولید محتوای آموزشی را به شما معرفی کردیم. برای ارائه محتواهای آموزشی مدرس تمامی دسته بندی و مطالب را به صورت قابل درک و با وضوح بالا به دانشجو آموزش می دهد. بدین صورت که مدرس مناسب ترین روش آموزش را انتخاب کرده و در فضای مجازی به انتشار می گذارد. قطعا شما نیز مطالب و موضوعات آموزشی مختلفی را در شبکه های اجتماعی و سایت ها مشاهده کرده اید که هر کدام به روش های مختلفی ارائه می گردند.

برای محتواهای آموزشی به چه تجهیزاتی نیاز است؟

تجهیزات مورد نیاز برای تولید محتوای آموزشی به نوع ارائه آن بستگی دارد. ولی به طور کلی برای ارائه مطالب آموزشی نیازی به تجهیزات زیادی نیست و مدرس به راحتی می تواند آموخته ها و تخصص خود را به افراد ارائه دهد. تولید محتوای آموزشی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی قابل بارگزاری و ارائه می باشد. در حال حاضر سایت ها یکی از بهترین بسترها برای ارائه محتوای آموزشی به شمار می رود.

تولید محتوای آموزشی با گوشی

با توجه به این که امروزه بسیاری از آموزش های ارائه شده در سایت ها و شبکه های اجتماعی توسط گوشی های همراه مشاهده می شود، نیازی به کیفیت و وضوح بسیار بالایی نمی باشد. از طرفی گوشی های همراه امروزه کیفیت و وضوح بسیار بالایی دارد و می تواند ویدیوهایی با کیفیت را در اختیار کاربران قرار دهد. بنابراین برای تهیه تولید محتوای آموزشی نیازی به تجهیزات حرفه ای و هزینه های بالا نیست و به راحتی تنها با یک گوشی می توان محتواهای بسیار باکیفیتی را در اختیار مخاطبین قرار داد.

هزینه تولید محتوای آموزشی چقدر است؟

برای ارائه محتوا آموزشی نیازی به صرف هزینه بالا نیست. برخی از محتواهای آموزشی تولید شده هزینه های اندکی دارد ولی بر روی مخاطبین تاثیر بسیاری می گذارد. نحوه آموزش، میزان تخصص و مهارت مدرس، نحوه ارائه و … بر روی کیفیت محتوای آموزشی موثر است. بنابراین به بهتر است به جای صرف هزینه های بالا برای تولید محتوای آموزشی بر روی کیفیت و نوع ارائه تمرکز داشته باشید. سازان سایت یکی از بهترین شرکت های تولید محتوا است که می تواند به صورت حرفه ای مطالب و آموزش های مورد نیاز شما را ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09195536656 تماس حاصل نمایید.

تولید محتوای آموزشی با سازان سایت

بسیاری از افرادی که به صورت تخصصی در زمینه تولید محتوا آموزشی فعالیت دارند، برای ارائه مطالب نیاز به یک فرد کمکی دارند. سازان سایت دارای تیمی بسیار حرفه ای همراه با تجهیزات کامل است که می تواند بهترین کلیپ و محتوای آموزشی را به شما ارائه کند. همچنین هزینه محتواهای آموزشی نسبت به بازخورد بالا، بسیار منصفانه می باشد. شما به راحتی از طریق شماره تماس درج شده در سایت می توانید به انواع محتواهای آموزشی دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *