اشتراک گذاری مقاله

با سایت خوب بهتر دیده شو بیشتر بفروش

آخرین مقالات

بک لینک چیست

بک لینک چیست

بک لینک چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

موتورهای جستجوگر گوگل فاکتورهای بسیاری را برای رتبه بندی سایت ها تعیین کرده اند. بک لینک نیز یکی از فاکتورهایی است که رعایت آن افزایش رتبه سایت را به دنبال دارد. حال بک لینک چیست و چه اهمیتی در سئو سایت دارد ؟ بک لینک به سایت شما اعتبار بخشیده و سایت را در نظر گوگل معتبر می سازد. سازان سایت به صورت کامل در این مقاله به موضوع بک لینک پرداخته است تا شما با بهبود این قابلیت رتبه سایت خود را چندین برابر کنید. اگر شما نیز در زمینه سئو فعالیت دارید و یا قصد ارتقا سایت خود را دارید این مقاله برای شما بسیار مناسب است.

بک لینک چیست؟

به صورت مختصر بک لینک همان طور که از نامش مشخص است لینک یا پیوندی یک صفحه سایت به صفحه سایت دیگر است. در واقع شما با قرار دادن بک لینک در سایت های دیگر کاربران را دعوت به ورود به سایت خود را می کنید و این امر برای گوگل اهمیت بسیاری دارد. به عنوان مثال شما یک سایت فروش لوازم خانگی دارید. قرار دادن یک لینک دعوت در سایت آشپزی و معرفی محصولات شما می تواند بازدیدکنندگان سایت را افزایش دهد. بدین طریق که شما باید به صورت نامحسوس و کاملا هوشمندانه در حین آموزش آشپزی ظروف خود را نیز تبلیغ کنید.

بک لینک چیست؟
بک لینک چیست؟

بک لینک چه اهمیتی در سئو دارد؟

مهم ترین هدفی که سئوکاران دنبال می کنند، افزایش رتبه سایت است. زیرا رتبه سایت تعیین کننده قرار گیری در صفحه اول گوگل و در نتیجه درآمد بیشتری می باشد. الگوریتم های گوگل به گونه ای طراحی شده است که ورود هر دعوت شونده به سایت را به منزله اعتبار سایت شما تلقی می کند. در این حالت شما پس از چندین بک لینک در سایت های دیگر می توانید شاهد رشد و ارتقای سایت خود باشید. بنابراین شما با قرار دادن تعدادی بک لینک در سایت های دیگر می توانید ترافیک سایت خود را افزایش داده و شانس دیده شدن سایت را چندین برابر کنید.

چگونه بک لینک انجام دهیم؟

قرار دادن بک لینک یا لینک خارجی در سایت قوانین خاص خود را دارد. یکی از این قوانین قراردادن لینک خارجی در سایت های مرتبط با کسب و کار شما می باشد. بدین معنا که شما نباید لینک محتوای سایت خود را در سایت های بی ربط با سایت خود قرار دهید. به عنوان مثال شما یک سایت فروش لوازم آرایشی دارید و لینک دهی سایت شما در سایت ابزارهای صنعتی نه تنها تاثیر مثبتی در سئو سایت ندارد بلکه تاثیرات منفی را نیز خواهد گذاشت. در نتیجه باید این کار به صورت کاملا هوشمندانه صورت گیرد تا سئو سایت شما ارتقا پیدا کند.

بک لینک ها را در چه سایتی قرار دهیم؟

به غیر از مرتبط بودن سایت شما با سایت لینک داده شده، اعتبار سایت باید مورد بررسی قرار گیرد. لینک های خارجی همیشه باید در سایت های معتبر و قدرتمند قرار گیرد. لینک دهی از سایت های کمک بازدید نمی تواند اعتباری را برای سایت ما رقم بزند. بنابراین پیش از لینک دهی باید اعتبار، محتوا و میزان بازدید سایت لینک دهی شده را مورد بررسی قرار دهید. در این حالت شما با مشاهده بازخورد لینک دهی متوجه می شوید که بک لینک چیست و چه اهمیتی در سئو دارد.

بک لینک ها را در چه سایتی قرار دهیم؟

یک بک لینک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در گذشته هر لینک خارجی رتبه سایت را افزایش می داد. ولی امروزه رتبه گیری توسط بک لینک به میزان بازخورد این پیوند بستگی دارد. به عنوان مثال برای افزایش بازدید سایت باید پیوند را در داخل سایت های بزرگ و پربازدید قرار دهید. بنابراین مرتبط بودن سایت خارجی با سایت شما و معتبر بودن آن از جمله اصلی ترین ویژگی های یک بک لینک می باشد. در این حالت می تواند انتظار بازخورد مناسبی از بک لینک را داشت.

انواع بک لینک

برای این که بهتر بدانید که بک لینک چیست و چه اهمیتی در سئو دارد باید با انواع بک لینک ها آشنا شوید. به طور کلی لینک های خارجی در دو گروه فالو و نوفالو قرار می گیرند. لینک های خارجی فالو اعتبار و اهمیتی بیشتر از لینک های نافالو دارد. لینک دهی در شبکه های اجتماعی و یا ویکی پدیا امتیازی برای سایت شما ندارد. ولی شما نمی توانید از تبلیغات موثر در لینک های دیگر نیز غافل شوید. در نتیجه شما باید از بک لینک های فالو و نافالو به صورت همزمان در سایت خود استفاده کنید.

بک لینک چقدر هزینه دارد؟

سایت ها اغلب برای تبلیغ کسب و کار و سایت شما هزینه دریافت می کنند. این هزینه به میزان اعتبار سایت، نوع لینک دهی، تعداد و مواردی از این قبیل بستگی دارد. ولی هزینه لینک دهی در سایت های معتبر با افزایش بازدید کننده به شما بازگردانده می شود. به همین منظور یک سئوکار خوب ابتدا هزینه ها و میزان بازخورد لینک ها را بررسی کرده و سپس هزینه ها را برآورد می کند. شما می توانید از طریق تماس با شماره کارشناس 09195536656 از هزینه دقیق سئو و بک لینک مطلع شوید.

بک لینک چقدر هزینه دارد؟

لینک داخلی و خارجی چه تفاوتی با یکدیگر دارد؟

بک لینک ها یا همان لینک های خارجی سایت شما را از طریق سایت دیگر معرفی می کنند. بدین صورت که مخاطب از طریق یک سایت دیگر وارد سایت شما می شوند. ولی لینک های خارجی پیوندهایی هستند که در سایت های دیگر قرار می گیرند. برای سئو سایت هر دو روش لینک دهی باید به کار برود. در این حالت شما می توانید رتبه سایت خود را افزایش دهید.

مزایای بک لینک

قطعا تا این بخش از مقاله متوجه شدید که بک لینک چیست و چه اهمیتی در سئو سایت دارد. از جمله مزایای بک لینک ها می توان به افزایش ترافیک سایت، تبدیل شدن سایت شما به یک سایت مرجع، برندینگ، افزایش کیفیت سایت اشاره کرد. در نتیجه هر سایتی برای افزایش کیفیت و بازدهی بالا نیاز به بک لینک دارد. همچنین برای این کار می توانید از سازان سایت کمک بگیرید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *