اشتراک گذاری مقاله

با سایت خوب بهتر دیده شو بیشتر بفروش

آخرین مقالات

قیمت طراحی سایت

قیمت طراحی سایت

هنگامی که به طراحی سایت فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهن شما خطور می‌کند قیمت طراحی سایت یا هزینه طراحی سایت است که برای صاحبان کسب و کار به منظور برنامه‌ریزی بهینه برای دخل‌ و خرج بسیار مهم و حائز اهمیت است. طراحی سایت که شامل طراحی سایت فروشگاهی، خدماتی و خبری همانند دیگر محصولات و خدمات دارای قیمتی است که با توجه به نوع سایت و خدماتی که دریافت می‌کنید به شکل گسترده ای متفاوت می باشد. یرخی افراد و شرکت ها از ابزارهای رایگان ساخت و طراحی سایت استفاده می کنند که به هیچ و.جه پیشنهاد نمی‌شود. چرا؟ به دلیل اطمینان نداشتن از سئو بیس بودن، بهینه سازی سایت و کدنویسی استاندارد سایت. اما چاره این کار چیست؟

بهترین روش برای طراحی سایت استفاده از کارشناسان حرفه ای در این حیطه است. طراحی سایت حرفه ای در مجموعه سازان سایت توسط ماهرترین تیم، مطابق با تکنولوژی روز، با امکانات و قابلیت بسیار، پشتیبانی به موقع، در زمانی کوتاه و با به‌صرفه ترین قیمت برای شما قابل سفارش و اجرا می باشد. همان طور که اشاره کردیم قیمت طراحی سایت متغیر است و علت بزرگ بودن این بازه قیمت ها این است که عوامل زیادی در تعیین هزینه و دستمزد طراحان سایت موثر است. در ادامه این مقاله به معرفی این فاکتورها و نحوه تاثیرگذاشتن آنها روی قیمت می‌پردازیم.

قیمت طراحی سایت شامل چه مواردی است؟

  • طراحی و ساخت وبسایت شخصی
  • طراحی وبسایت چند زبانه
  • وبسایت به همراه درگاه پرداخت
  • طراحی و ساخت وبسایت خدماتی
  • خرید دامنه و قالب
  • طراحی قالب اختصاصی و قالب وبسایت
  • طراحی و ساخت وبسایت فروشگاهی
  • سئوی سایت مورد نظر

طراحان وبسایت با در نظر گرفتن نوع نیاز شما از وبسایت شخصی ‌و زمان و هزینه‌ای که جهت بالا آمدن وبسایت شما صرف می کنند، قیمت را بالا می‌برند.

فاکتورهای موثر بر قیمت طراحی سایت

بهتر است برای اطلاع از قیمت تقریبی طراحی سایت اطلاعات کار اعم از کالا و خدماتی را که ارائه می‌کنید، تعداد کاربرهای پیش‌بینی‌شده، تعداد درگاه‌ها، زبان و دیگر جزئیات را به طور کامل در اختیار طراحان سایت قرار دهید. امکان دارد وبسایت شما با یک کدنویسی ساده وردپرسی طراحی و ساخته شود و یا ممکن است به طراحی و کد اختصاصی با زبان‌های برنامه‌نویسی نیاز داشته باشد. چون کار طراحی سایت، کاری بسیار کیفی می‌باشد، درنتیجه هزینه طراحی سایت متفاوت و در یک بازه است .عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت عبارت‌اند از:

  1. شرکت های طراحی سایت

شرکت های طراحی وبسایت یکی از فاکتورهای تعیین کننده قیمت طراحی وبسایت می باشند. یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت طراحی سایت، تخصصی بودن شرکت طراحی سایت است. علاوه بر این تخصص، عوامل دیگری هم در شرکت های طراحی سایت و در نتیجه هزینه های طراحی دخیل هستند که می توان به جغرافیای شرکت اشاره کرد. شرکت‌های سازنده وب در کلان‌شهرها به خاطر هزینه‌های بالاتر مانند اجاره و موارد مشابه، دستمزد بیشتری را دریافت می‌کنند. برای مثال، سفارش طراحی سایت در شهری مثل تهران نسبت به به وضوح مستلزم هزینه بالاتری نسبت به یک شهر کوچکتر هزینه طراحی سایت بالاتری دارد.

  1. دامنه وب سایت

عامل مهم دیگر دامنه وب سایت می باشد. به زبان ساده بخشی از آدرس که بعد از نام سایت و بعد از نقطه به کار برده می شود دامنه نامیده می شود. مثلا .com .ir .net .org دامنه .com متعلق به همه دنیاست، در صورتی که دامنه ir به ایران اختصاص دارد و از آن در کشورهای دیگر استفاده نمی شود. برای مثال برای خرید دامنه دات کام باید با دلار پرداخت کنید که این مبلغ برای دامنه ir به ریال است و کمتر می باشد.

  1. هاست

هاست فضایی می باشد که همه اطلاعات وب سایت در آن وجود دارد، که شامل متن، عکس‌ها، فیلم‌ها، نام‌های کاربری، رمز عبور کاربر، الگوها و هر چیز دیگری در وب‌سایت شما می باشد. هاست ظرفیتی ویژه و حجم محدودی دارد. حجم هاست ها 5 گیگابایت، 10 گیگابایت، بیشتر و یا کمتر می باشند. هاست ها لازم است دائما به روز شوند. به عنوان مثال اگر هاست را ماهیانه دریافت می کنید، برای استفاده از آن باید هزینه ماهانه پرداخت کنید.

  1. سیستم مدیریت محتوا

می توان گفت این قسمت در قیمت طراحی وبسایت بیشترین تاثیر را دارد. بخشی که به شما کمک می کند تا محتوای سایت خود را بدون داشتن دانش برنامه نویسی به سهولت تغییر دهید، سیستم مدیریت محتوا می باشد. سیستم مدیریت محتوا در دو گروه سیستم مدیریت محتوای آماده و سیستم مدیریت محتوای تخصصی دسته بندی می شود.. همان گونه که از نام آن پیداست، هزینه به کار گرفتن یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی بسیار بیشتر از یک سیستم مدیریت محتوای آماده می باشد.

  1. طراحی بصری و گرافیکی سایت

تقریبا 94 درصد از کاربران هنگام ورود به سایت قبل از هر چیزی به طراحی سایت دقت می کنند و بسیاری به دلیل ظاهر نامناسب سایت را ترک خواهند کرد. برای درک اهمیتی که طراحی بصری بر قیمت طراحی سایت دارد باید گفت که گاهی هزینه طراحی چند صفحه چند میلیون تومان می باشد. زیرا طراح این قسمت باید مخاطبان سایت شما را کاملا شناسایی کند و با توجه به نوع سازمان، نوع مخاطب و … طرح اولیه را توسعه دهد.

  1. بهینه سازی سایت

سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو به معنای بهینه سازی وب سایت شما می باشد تا کاربران از وب سایت شما تجربه خوبی داشته باشند. می توان گفت که سئوی سایت در مقایسه با تبلیغات کم هزینه تر و موثرتر می باشد. هزینه سئو معمولا با درنظر گرفتن عملکرد رقبا، درجه سختی کلمات کلیدی، اندازه وب سایت و در آخر تجربه متخصصان سئو تعیین خواهد شد.گاهی هزینه سئو با هزینه طراحی وب سایت تقریبا برابر می باشد و در بیشتر موارد هزینه آن چند برابر قیمت طراحی سایت است.

  1. امنیت و پشتیبانی سایت

سایت همانند یک درخت کوچک است که باید دائماً از آن مراقبت شود تا تبدیل به درختی بزرگ شود. یک شرکت طراحی سایت موظف است متخصصان امنیت و پشتیبانی وب سایت را در اختیار شما قرار دهد تا وب سایت شما را حفظ و نگهداری کند که این خود مشمول صرف هزینه‌هایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *