اشتراک گذاری مقاله

با سایت خوب بهتر دیده شو بیشتر بفروش

آخرین مقالات

تولید محتوای خبری

تولید محتوای خبری

امروزه اخبار و حوادث در قالب های مختلفی به مخاطب ارائه می گردد. نحوه تولید محتوای خبری و ارائه اخبار اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل برخی افراد به صورت مستقیم در این زمینه فعالیت می کنند. محتواهای خبری را نمی توان بدون علم و دانش انتشار داد. در حال حاضر مرور و پیگیری اخبار محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و بسیاری افراد از روی عادت اخبار و محتواها را دنبال می کنند. بنابراین شما با کمی هوشمندی می توانید در این راستا به موفقیت برسید. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی معرفی تولید محتوای خبری و هزینه تولید محتوای خبری + اصول تولید محتوای خبری بپردازیم. با ما همراه باشید!

تولید محتوای خبری

محتوای خبری چیست؟

محتوای خبری روایت کننده یک رویداد است که در قالب های مختلفی قرار می گیرد. محتواهای خبری به قدری مهم است که سایت هایی تحت عنوان سایت های خبری وجود دارند که این محتواها را به اشتراک می گذارند. سایت های خبری به روز بازدیدکنندگان زیادی دارند. قطعا تمامی افراد حداقل برای یکبار نیز اخباری را از طریق سایت ها پیگیری کرده اند. برخی از محتواهای خبری به صورت تصویری و برخی دیگر به صورت متنی و یا ترکیبی از این دو در سایت بارگزاری می شوند. اگر شما نیز به محتوای خبری علاقه مند هستید مطالب زیر را دنبال کنید.

اصول تولید محتوای خبری

استفاده از منابع معتبر و انتشار اخبار درست یکی از اصلی ترین اصول در تولید محتوای خبری به صورت حرفه ای می باشد. قطعا شما نیز در روز خبرهای متعددی را مشاهده می کنید که نمی توانید به صحت آن مطمئن باشید. در نتیجه پیگیری اخبار از سایت و پیج های معتبر برای شما یک امتیاز به شمار می رود. همچنین شما می بایست در هنگام انتشار اخبار از تیترهای جذاب استفاده کنید. در این صورت مخاطب در همان نگاه اول جذب محتوای شما خواهد شد.

نویسنده محتوای خبری به چه مهارتی نیاز دارد؟

استفاده از تیتر و جملات هیجان انگیز و خلاقانه یکی از ویژگی هایی است که نویسنده تولیدمحتوای خبری است که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. افرادی که در زمینه اخبار فعالیت می کنند باید پیگیر بوده و همواره اطلاعات خود را بروزرسانی نمایند. ساده نویسی نیز از دیگر مواردی است که یک نویسنده خبری می بایست رعایت کند. زیرا مخاطبین اخبار در گروه سنی های مختلفی قرار دارند و از این رو باید از جملات درست و مناسبی برای محتوای خبری استفاده کرد.

اصول تولید محتوای خبری

مخاطبین محتوای خبری چه کسانی هستند؟

شناخت مخاطب یکی از راهکارهایی است که به تولیدکننده محتوا کمک می کنند تا بازدید سایت و پیج خود را افزایش دهد. به طور کلی خبر از جمله محتواهایی است که گروه سنی خاصی ندارد و تمامی افراد را جذب خود می کند. ولی دسته بندی اخبار نیز می تواند بر روی نوع مخاطبین تاثیر بگذارد. به عنوان مثال پیگیری اخبار سلبریتی ها در بین جوانان طرفداران بیشتری دارد. بنابراین یک تولید کننده محتوای خوب و موفق باید در ابتدا مخاطبین خود را دسته بندی کرده و بر اساس آن مناسب ترین محتوا را تولید کند.

انواع محتوای خبری

همان طور که می‌دانید محتوای خبری در سه دسته پادکست، متنی و تصویری قرار می گیرد. محتواهای تصویری تاثیرگذاری بیشتری دارد. زیرا مخاطب با استفاده از الگوهای تصویری مفهوم را سریع تر دریافت کرده و بیشتر جذب آن می شود. ولی برخی از تولیدکنندگان محتوای متنی با به کارگیری تیترهای جذاب و قلمی ساده به سرعت مفهوم را به مخاطب رسانده و آن ها را به یکی از مخاطبین وفادار تبدیل می کنند.

به روز بودن محتوای خبری

یکی از ویژگی های مهم و اصلی تولید محتوای خبری به روز بودن محتوا می باشد. در حال حاضر بسیاری از سایت های خبری موفق اخبار موجود در اطراف را دقایقی پس از وقوع آن منتشر می‌کنند. استفاده از اخبار سوخته و تکراری نه تنها تاثیر مثبتی بر روی سایت شما نمی گذارد، بلکه به مرور باعث افت میزان بازدید کنندگان سایت شما خواهد شد. بنابراین تولیدکنندگان محتوای خبری همواره به دنبال انتشار اخبار جدید و رویدادهای تازه هستند.

هزینه تولید محتوای خبری

برخی از سایت ها اخبار موجود در اطراف خود را از سایت های دیگر پیگیری کرده و با تغییر در محتوا آن ها را به صورت اختصاصی منتشر می کنند. ولی برخی از سایت های معتبر به دنبال اخبار اورجینال و بروز هستند و به صورت اختصاصی اخبار را پیگیری می کنند. به همین دلیل نمی توان قیمت ثابتی را برای محتواهای خبری تعیین کرد. از طرفی محتواهای خبری در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند که هزینه های جداگانه ای را شامل می شود.

هزینه تولید محتوای خبری

مراحل تولید محتوای خبری

به روز بودن محتوا و معتبر بودن آن از جمله اصلی ترین مرحله تولید محتوای خبری به شمار می رود. استفاده از اخبار سوخته و غیر مرتبط تاثیری بر روی سایت شما نخواهد داشت. بنابراین تولید کننده محتوا می بایست ابتدا از طریق سایت های معتبر خبر را پیگیری کرده و سپس با استفاده از قلم خود داستان را روایت کند. همچنین استفاده از جملات سنگین برای سایت های خبری ممنوع است و تعداد بازدیدکننده های سایت را کاهش می دهد. از طرفی بزرگنمایی در محتواهای خبری و عدم توجه به منبع آن نیز ضعف یک سایت خبری را می رساند.

ویژگی محتوای خبری

محتواهای خبری با سایر محتواهای موجود در سایت‌ها متفاوت است. از جمله ویژگی های این محتواها به شرح زیر می باشد:

  • محتوای بین 300 الی 400 کلمه
  • کوتاه بودن پاراگراف
  • استفاده از تیترهای جذاب
  • محتوای بروز و جدید
  • صحت داشتن محتواها
  • استفاده از عکس های مناسب
  • استفاده از نقل قول در محتوای متنی
  • ساده و مختصر بودن اخبار
  • سرعت در انتشار محتوا

سفارش تولید محتوای خبری با سازان سایت

سازان سایت یکی از شرکت های بسیار معتبر در زمینه طراحی سایت و تولید محتوا به شمار می رود. این شرکت شامل تیمی بسیار حرفه ای و باتجربه است که هر کدام در زمینه های خاصی فعالیت می کنند. شما می توانید تولید محتوای خبری و سایت خود را به این شرکت بسپارید. همچنین این تیم می توانند به صورت اختصاصی برای شما محتواهای تصویری و متنی جذابی را ایجاد کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09195536656 تماس حاصل نمایید. در این مقاله به بررسی هزینه تولید محتوای خبری و اصول تولید محتوای خبری پرداخته شد. امیدواریم از مطالعه مطلب لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *