اشتراک گذاری مقاله

با سایت خوب بهتر دیده شو بیشتر بفروش

آخرین مقالات

توضیحات متا و نقش آن در سئو

توضیحات متا و نقش آن در سئو

توضیحات متا و نقش آن در سئو

آیا شما توضیحات متا سایت خود را رعایت می کنید؟ دوستانی که قصد سئو سایت خود را دارند باید به توضیحات متا اهمیت بسیاری دهید. توضیحات متا و نقش آن در سئو تضمینی بر افزایش بازدیدکننده سایت است. بنابراین یک سئوکار باید حتما این بخش را مورد توجه قرار دهد. در واقع کاربران پیش از ورود به سایت شما اولین متنی که مشاهده می کنند همین توضیحات متا یا دیسکریپشن است. جذاب و اصولی بودن توضیحات متا کاربر را ترغیب به ورود به سایت شما می کند. در نتیجه باید این بخش به صورت اصولی در سایت قرار گیرد. اگر شما نیز برای مقاله خود توضیحات متا به کار بنردید با شماره 09195536656 تماس بگیرید تا به شما در این راستا کمک کند.

توضیحات متا سایت چیست؟

اگر در هنگام سرچ در گوگل به صفحات پیش رو توجه کنید توضیحاتی را به صورت مختصر مشاهده می کنید. این توضیحات در واقع همان متادیسکریپشن یا توضیحات متا است. متا دیسکریپشن متنی بسیار کوتاه است که توضیحاتی در خصوص محتوای صفحه شما ارائه می دهد. در نتیجه متادیسکریپشن باید به صورت اصولی و متناسب با محتوای سایت شما درج گردد. در صورتی که صفحه ای فاقد توضیحات متا باشد بخش های اولیه محتوا به کاربر نمایش داده می شود که نمای جذابی ندارد.

توضیحات متا و نقش آن در سئو

توضیحات متا در سئو چه اهمیتی دارد؟

دیسکریپشن ها تاثیری بر روی سئو سایت شما ندارند ولی بر روی میزان کلیک سایت شما تاثیر می گذارند. در واقع گوگل به وجود یا عدم وجود توضیحات متا در سایت شما اهمیتی نمی دهد. ولی به دلیل جذابیت این متن میزان کلیک را افزایش می دهد. در واقع می توان به نوعی دیسکریپشن ها را بخشی از تبلیغات سایت شما دانست. بنابراین اگر مقالات سایت شما فاقد توضیحات متا است حتما این بخش را نیز به آن اضافه کنید.

توضیحات متا در سئو چه اهمیتی دارد؟

چگونه توضیحات متا سایت را بنویسیم؟

متا دیسکریپشن اصول خاصی دارد که باید رعایت گردد. یکی از مهم ترین اصول این متن جذاب بودن آن است. در واقع متن درج شده باید به گونه ای باشد که بیننده با مشاهده آن وارد سایت شما شود.

کوتاه و مختصر بودن از دیگر ویژگی های این متن است. زیرا تنها توضیحات کوتاهی از متا در صفحه اولیه گوگل نمایش داده می شود و استفاده از محتوای طولانی بازدهی مناسبی ندارد.

تگ متا می بایست با موضوع مقاله شما مرتبط باشد. در غیر این صورت کاربر پس از ورود به سایت از آن خارج می شود و همین موضوع تاثیر منفی برای سایت شما به دنبال دارد.

از علامت نقل قول در متا تگ استفاده نکنید. گوگل این علامت را به عنوان پایان کار شما می شناسد و مابقی متن شما را وارد اسنیپت توضیحات متا نمی کند.

استفاده از کلمات کلیدی در متا دیسکریپشن الزامی است. با این کار شما موضوع متای خود را برای گوگل مشخص خواهید کرد.

به طور کلی شما با درج محتوایی بسیار کوتاه می توانید بازخورد بسیار بالایی را تجربه کنید. بنابراین از اهمیت توضیحات متا و نقش آن در سئو غافل نشوید.

طول توضیحات متا چقدر است؟

نهایتا توضیحات متا باید 160 کلمه باشد زیرا بالاتر از این مقدار توسط گوگل شناسایی نمی شود. بنابراین یک سئوکار خوب محتوای جذاب خود را به صورت خلاصه و مختصر در توضیحات متا وارد می کند. شما در این متن می توانید محتوای خود را به گونه ای بگنجانید که بیننده را ترغیب به ورود به سایت خود کنید.

اگر محتوا توضیحات متا نداشته باشد چه می شود؟

شاید شما نیز در هنگام سرچ سایت هایی را مشاهده کرده باشید که متن های غیر اصولی در متا دارند. دلیل آن عدم استفاده از توضیحات متا می باشد. توضیحات متا در صفحه اولیه گوگل برای کاربران به نمایش گذاشته می شود. در صورتی که شما این متن را درج نکنید متن اول مقاله شما را به کاربر نشان می دهد که جلوه جذابی ندارد. در نتیجه شما نباید توقع دریافت ورودی زیاد از متن درج شده را داشته باشید.

چگونه می توانیم با توضیحات متا بر روی گوگل تاثیر بگذاریم؟

اگر تا این بخش از مقاله با توضیحات متا و نقش آن در سئو آشنا شده باشید می دانید که متا دیسکریپشن ها به صورت مستقیم بر روی سئو سایت تاثیری ندارند. ما برای درج توضیحات متا باید به ترغیب کاربران توجه کنیم. زیرا هدف از توضیحات متا تحت تاثیر قرار دادن کاربر است نه موتور جستجوگر گوگل. بنابراین سایتی موفق است که بتواند توضیحات جذاب و درستی را در مقاله خود جای دهد. اگر شما این بخش را در سایت خود جای نداده اید همین الان مقاله خود را ویرایش کنید.

چگونه می توانیم با توضیحات متا بر روی گوگل تاثیر بگذاریم؟
چگونه می توانیم با توضیحات متا بر روی گوگل تاثیر بگذاریم؟

کلمات کلیدی در توضیحات متا

برای این که کاملا توضیحات متا و نقش آن  در سئو رعایت گردد می بایست از کلمات کلیدی در متن استفاده شود. حداقل تعداد مجاز کلمات کلیدی در متا دیسکریپشن دو مرتبه است و بیش از آن کیفیت و جذابیت متن شما را از بین می برد. کلمات کلیدی در توضیحات متا به صورت بولد و پر رنگ به نمایش گذاشته می شود تا برای کاربران جذابیت بیشتری داشته باشد. شما چند کلمه کلیدی در متا دیسگریپشن خود استفاده می کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تاثیر توضیحات متا بر روی سئو سایت خود کافیست با شماره 09195536656 تماس بگیرید.

توضیحات متا در وردپرس کجاست؟

تمامی سایت ها یک دسترسی مدیریتی دارد که در اختیار ادمین و سئوکاران قرار داده می شود. در انتهای بخش وارد کردن محتوا یک کادر کوچکی به نام توضیحات متا وجود دارد که شما به صورت دستی می توانید آن را وارد کنید. تعداد کلمات و طول متن شما نیز در این کادر مشخص می شود که شما می توانید آن را کنترل کنید. بنابراین نیازی به تهیه توضیحات متا از پیش و یا داخل ورد نیست و شما می توانید به صورت مستقیم این متن را وارد سایت خود کنید.

آیا توضیحات متا هزینه ای دارد؟

خیر شما می توانید این توضیحات را به صورت دستی وارد سایت کنید. تنها جذابیت است که در متا دیسکریپشن ها حرف اول را می زند. بنابراین توضیحات متا سایت بدون هزینه است و در نتایج جستجوی گوگل سایت شما را برای بیننده جذاب خواهد کرد.

2 پاسخ

    1. ممنون از اینکه مقاله توضیحات متا و نقش آن در سئو را با دقت مطالعه کردید و خوشحالم که لذت بردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *